- 1,2 milions d’euros invertits durant el 2025 i un nou cicle estratègic centrat en les persones, la innovació i la gestió intel·ligent de la dada

Nostraigua fa un balanç positiu del 2025, un any marcat per la millora de les infraestructures, la innovació tecnològica i el reforç de l’atenció a la ciutadania. En conjunt, al llarg de l’exercici s’han invertit un total de 1,2 milions d’euros, dels quals un 43% han estat provinents dels imports repercutits a tarifa i l’altre 57% provinent de subvencions d’altres administracions.
Inversió i millora de les infraestructures
Una part molt significativa de la inversió s’ha destinat a la renovació de les xarxes d’aigua i de sanejament, amb l’objectiu de garantir un servei eficient, resilients i adaptat als reptes futurs.
A la xarxa d’aigua potable s’hi han invertit 694.288,31 euros, que han permès renovar 6.370 metres lineals de canonades, mentre que a la xarxa de sanejament la inversió ha estat de 291.304,60 euros, amb 1.664 metres lineals renovats. A aquestes actuacions s’hi afegeixen les millores a les instal·lacions, amb una inversió conjunta superior als 215.000 euros.
Paral·lelament s’han reparat 407 fuites d’aigua al municipi. Tot i que encara es un número considerable, s’està treballant en campanyes de recerca preventives per disminuir aquestes incidències i contribuir així a millorar l’eficiència de la xarxa i la continuïtat del servei.
Innovació i atenció a la ciutadania
A final de l’any 2025 s’ha consolidat l’aposta per la innovació com a eina clau de millora del servei. Destaca l’inici de la implantació d’una xarxa pròpia de telecomunicacions LoRaWAN, que permet avançar en la tele lectura futura de comptadors i en el control de la qualitat de l’aigua de manera autònoma i segura, com també la utilització de tecnologia sense rasa al clavegueram, que permet executar obres més ràpides i amb menys molèsties.
Respecte a les dades de gestió i d’administració, l’entitat actualment gestiona 14.560 contractes de servei d’aigua, on més del 50% d’aquests contractes la facturació trimestral s’envia de manera electrònica. En aquest sentit, Nostraigua continua avançant en la digitalització dels serveis i potenciant eines gratuïtes com les alertes de consum i l’oficina virtual, amb l’objectiu de facilitar la relació amb les persones usuàries, fomentar un ús responsable de l’aigua i oferir una atenció més àgil, propera i eficient.
S’ha reforçat les polítiques de suport a les llars vulnerables mitjançant el fons de solidaritat que ha permès executar un 80% del seu import, garantint l’accés al servei d’aigua a les persones i famílies en situació de vulnerabilitat.
Durant aquest 2025, amb l’objectiu de preservar el bon funcionament del servei, s’ha treballat conjuntament amb la policia local i s’ha desconnectat més de 60 connexions fraudulentes
Mirada cap al 2026
De cara al 2026, l’entitat defineix tres eixos estratègics basats en un servei proper i orientat a les persones, la innovació i transformació digital i una governança de la dada amb l’objectiu de simplificar tràmits, guanyar eficiència i oferir serveis més proactius i accessibles a la ciutadania.
Aquest full de ruta es traduirà en un important esforç inversor. Està prevista la instal·lació de 1.700 comptadors digitals a Mont-roig poble i al Club Mont-roig, la renovació de més de 12.000 metres de xarxa d’aigua, la rehabilitació de 8 pous, així com la renovació de més de 1.500 metres de clavegueram i la implantació de més de 1.800 metres de xarxa d’aigües pluvials.
En total, el 2026 es preveu una inversió de més de 2,5 milions d’euros al servei d’aigua i de més d’1 milió d’euros al servei de sanejament, reafirmant el compromís de l’entitat amb una gestió pública de l’aigua moderna, eficient i al servei del municipi i de la ciutadania.
Adjunt a aquesta noticia facilitem una infografia que recull de manera visual i resumida les principals dades del balanç del 2025 i el full de ruta previst per al 2026.
Amb l’objectiu de reforçar la transparència i apropar la informació a la ciutadania a través de diferents canals,es farà arribar aquesta infografia a les persones abonades a través de la facturació trimestral del gener i es difondrà a través del canal d’Instagram @Nostraigua.
Descarrega’t en aquest PDF amb el balanç del 2025 i el full de ruta previst per al 2026
Segueix-nos @Nostraigua![]()

